He seems to be suggesting that apes can imitate man. So stoning is not a far fetched action.
Actually if you follow NatGeo, Annimal planet and Discovery back in the day. This action by ape communities is not strange at all since apes are very complex, they commit murder, take revenge, cheat on their mates, form gangs etc...
Note: Arabs never knew the differences between monkeys and apes.
https://www.theguardian.com/science/2009/mar/09/chimp-zoo-stones-scienceThe narrator said he saw this a long time ago in Jahiliyyah, first of all he could have easily concluded wrongly and misjudged the situation (He's no zoologist). Secondly, he could have also been a very small kid at the time and he didn't understand what was happening.
I add, the tables were turned when we showed authentic Shia reports where the infallible himself says apes were humans etc... A far stranger belief than the event they quoted.
That's the situation so far, the rest is just Shia humiliating themselves by showing that their Authentication of Hadith is tied to their whims and desires. If they like something they bend the rules to make it authentic, if they dislike it they bend the rules to weaken it.
Good job.
He writes:
Al-Bukhari obviously recorded the athar because he believed 'Amr's accusation of zina against the she-monkey.
And Kulayni believed the Qur'an is corrupt that's why he recorded authentic reports in his book about it.
LINK TO THREAD FOR THOSE WHO WISH TO FOLLOW:
http://www.shiachat.com/forum/topic/235036915-jewish-monkeys/?page=3Ibn al-Ghada'iri on Sahl bin Ziyad:
- سَهْلُ بنُ زِياد، أبُو سَعيد، الآدَميُّ، الرازيُّ.
كانَ ضَعيفاً جِدّاً، فاسِدَ الرِوايةِ والدِينِ.
وكانَ أَحْمَدُ بنُ مُحَمَّد بن عِيْسى الأشعريُّ أخْرَجَهُ من قُم، وأظْهَرَ البَراءَةَ منهُ، ونَهَى الناسَ عن السماع منهُ والرِواية عنهُ.
ويَروِي المَراسِيْلَ، ويَعْتَمِدُ المَجاهِيْلَ.
Fehrest al-Tusi:
سهل بن زياد الآدمي
الرازي، أبو سعيد ضعيف، له كتاب، أخبرنا به ابن أبي جيد عن محمد بن الحسن عن محمد بن يحيى عن محمد بن أحمد بن يحيى عنه، و رواه محمد بن الحسن بن الوليد عن سعد، و الحميري عن أحمد بن أبي عبد الله عنه.
Ibn Dawoud:
سهل بن زياد الادمي ابو سعيد الرازي د، دى، كر (ست) ضعيف (غض) ضعيف فاسد الرواية وكان أحمد بن محمد بن عيسى أخرجه من قم ونهى الناس عن السماع عنه (جش) كان أحمد بن محمد بن عيسى يشهد عليه بالغلو والكذب وأخرجه من قم إلى الري
Najashi:
سهل بن زياد أبو سعيد الآدمي الرازي
كان ضعيفا في الحديث، غير معتمد فيه. وكان أحمد بن محمد بن عيسى يشهد عليه بالغلو والكذب وأخرجه من قم إلى الري وكان يسكنها، وقد كاتب أبا محمد العسكري عليه السلام على يد محمد بن عبد الحميد العطار للنصف من شهر ربيع الآخر سنة خمس وخمسين ومائتين. ذكر ذلك أحمد بن علي بن نوح وأحمد بن الحسين رحمهما الله
Ibn ShahrAshoub:
سهل بن زياد الآدمي أبو سعيد الرازي، ضعيف له كتاب
Al-Jawahiri:
سهل بن زياد : أبو سعيد الآدمي ، الرازي ، روى في كامل الزيارات ، وتفسير القمي - ضعيف جزما أو لم تثبت وثاقته