Khomeini the kafir, the enemy of Allah was famous for his Salman Rushdi Fatwa. Some taqiyyah mongering Rafidis claim that this proves Khomeini's greatness for defending the Mother of the Believers 'Aaisha. Nothing could be further from the truth than that for the following reasons:
1. Khomeini never stated that he defends 'Aaisha
2. Khomeini used it as a propaganda to fool ignorant Sunni
3. Khomeini the kafir himself called 'Aaisha worse than Salman Rushdi his fellow Indian Kafir did.
Point three is the most important one and as usual evidence will shut up the Rafidah who have no shame and repeat such lies to lure the innocent into their religion of shirk and deception:
Here the original, scans from his kufri book "Kitab Al-Tahara":
Arabic:
3 – ص 457
وأما سائر الطوائف من النصاب بل الخوارج، فلا دليل على نجاستهم وإن كانوا أشد عذابا من الكفار، فلو خرج سلطان على أمير المؤمنين لا بعنوان التدين، بل للمعارضة في الملك، أو غرض أخر كعائشة والزبير وطلحة ومعاوية وأشباههم أو نصب احد عداوة له أو لأحد من الأئمة ع لا بعنوان التدين بل لعداوة قريش أو بني هاشم أو العرب أو لأجل كونه قاتل ولده أو أبيه أو غير ذلك لا يوجب – ظاهرا- شيء منها نجاسة ظاهرية وإن كانوا أخبث من الكلاب والخنازير…
Farsi:
و اما باقی گروه های ناصبی بلکه خوارج ، اگرچه عذابشان از کفار شدیدتر است ، اما دلیلی بر نجاست آنها نیست . بنابراین اگر سلطانی بر امیرالمومنین علیه السلام خروج کند ، نه به عنوان تدین بلکه به جهت مخالفت در ملک ، یا غرضی دیگر ، مانند عایشه و زبیر و طلحه و معاویه و مانند آنان ، یا شخصی با ایشان یا یکی از ائمه نه به عنوان تدین بلکه به جهت دشمنی قریش یا بنی هاشم یا عرب یا به دلیل اینکه ایشان قاتل فرزند یا پدرش است و…دشمنی داشته باشد ، ظاهرا هیچ یک از اینها موجب نجاست ظاهری نخواهد شد ، اگرچه اینها از سگ و خوک نیز خبیث تر هستند .
English translation:
Kitab Al Tahara of Ayatollah Khomeini – Vol. 3, page 457
As for the other groups of the Nawasib, actually the Khawarij, even though they’ll get more punished than the Kuffar, yet this doesn't constitute as a proof for them being Najis (impure). Hence if a someone did Khurooj (revolted) against Amir Al-Mu’minin [Ali] – ‘alayhis-salam – not for religious reason, rather for worldly reasons (seeking power) or other motives, like Aaisha, Zubayr, Talha, Mu’aawiya and their likes did, or if someone holds Nasb/enmity towards him [Ali] or one of the [twelve] Imams (ع), not due to religious reasons rather because of his enmity towards the Quraysh [in general], or the Bani Hashim or the Arabs or because [Ali] killed one of his children or his father etc. then from the apparent none of those are necessarily considered Najis (impure), although in reality they are more impure than dogs and pigs.