TwelverShia.net Forum

Sunni Shia Discussion Forum => Quran-Tafseer => Topic started by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:05:56 PM

Title: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:05:56 PM
Allah said in Quran:

[16:24] And when it is said unto them: What hath your Lord revealed? they say: (Mere) fables of the men of old,

In Tafseer Foorat al-Koofi we read:

حدثنا محمد بن القاسم [ بن عبيد.أ، ب.قال: حدثنا الحسن بن جعفر قال: حدثنا أبوموسى المشرقاني قال: حدثنا عبدالله بن عبيد عن علي بن سعيد.ش ]: عن أبي حمزة الثمالي [ عن جعفر الصادق عليه السلام.أ، ر ] قال: قرأ جبرئيل [ عليه السلام.ب، ر ] على محمد صلى الله عليه وآله [ هذه الآية.أ، ش، ر ] هكذا: (وإذا قيل لهم ماذا أنزل ربكم) في علي (قالوا: أساطير الاولين).

"From Mohammad ibn Qassem [ibn Ubayd. Said: "It was narrated to me by Hasan ibn Jafar, from Abu Moosa Mashrooganee, from Abdullah ibn Ubayd, from Ali ibn Saed] from Abu Hamtha ath-Thoomalee [from Jafar as-Sadeeg (a.s)] which said: "Jibrayeel recited to Mohammad [this verse] in this form: "And when it is said unto them: What hath your Lord revealed (about Ali)? they say: (Mere) fables of the men of old"
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:06:45 PM
Allah said in the Holy Qur'an:

2/90.Evil is that for which they have sold their souls-- that they should deny what Allah has revealed...

Muhammad Bakir Majlisi "Biharul anwar" 36/98

قال أبوجعفر عليه السلام : نزلت هذه الآية على رسول الله صلى الله عليه وآله هكذا : " بئسما اشتروا به أنفسهم أن يكفروا بما أنزل الله " في علي " بغيا "

"Abu Jafar (a.s) said: " That aya was revealed to rasulullah (SAW) like this: "Evil is that for which they have sold their souls-- that they should deny what Allah has revealed about Ali"
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:07:31 PM
Allah said:

[4:166] But Allah bears witness by what He has revealed to you that He has revealed it with His knowledge, and the angels bear witness (also); and Allah is sufficient as a witness.

Fayz Kashani "Tafsir As Safi" vol 1, p 523
عن الصادق عليه السلام انما انزلت لكن الله يشهد بما أنزل اليك في علي في الآية

"From Sadig (a.s): "It was revealed "But Allah bears witness by what He has revealed to you about Ali in aya"

Also see "Bihar" 36/93
عن أبي عبدالله عليه السلام قال : إنما نزلت : " لكن الله يشهد بما انزل إليك " في علي " أنزله بعلمه والملائكة يشهدون وكفى بالله شهيدا

"But Allah bears witness by what He has revealed to you "about Ali" that He has revealed it with His knowledge, and the angels bear witness (also); and Allah is sufficient as a witness".

Ali ibn Ibrahim Al Qummi clearly stated in his tafsir that this aya is corrupted:
" و أما ما هو محرف منه فهو قوله «لكن الله يشهد بما أنزل إليك في علي أنزله بعلمه و الملائكة يشهدون»
"And what about corrupted, it is: "But Allah bears witness by what He has revealed to you about Ali that He has revealed it with His knowledge, and the angels bear witness (also)"
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:08:14 PM
Ali ibn Ibraheem al-Qoomi in his tafseer:

1/5
فالقرآن منه ناسخ، ومنه منسوخ، ومنه محكم، ومنه متشابه، ومنه عام، ومنه خاص، ومنه تقديم، ومنه تأخير، ومنه منقطع، ومنه معطوف، ومنه حرف مكان حرف، ومنه على خلاف ما انزل الله

Translation:
"Therefore, part of the Qur'an is an Abrogator and Abrogated, part is clear (Muhkam) and part is ambiguous (Mutashabih), part is in the general context, and part is particularized, part of it was placed forward and part is placed in the rear, part of it is severed and part of is connected, part of it is a letter in a place of another, and part of it is contrary to the manner revealed by Allah"

1/10
واما ما هو كان على خلاف ما انزل الله فهو قوله " كنتم خير امة اخرجت للناس تأمرون بالمعروف وتنهون عن المنكر وتؤمنون بالله(2) " فقال ابوعبدالله عليه السلام لقاري هذه الآية " خير امة " يقتلون امير المؤمنين والحسن والحسين بن علي عليه السلام؟ فقيل له وكيف نزلت يابن رسول الله؟ فقال انما نزلت " كنتم خير ائمة اخرجت للناس " الا ترى مدح الله لهم في آخر الآية " تأمرون بالمعروف وتنهون عن المنكر وتؤمنون بالله " ومثله آية قرئت على ابى عبدالله عليه السلام " الذين يقولون ربنا هب لنا من ازواجنا وذرياتنا قرة اعين واجعلنا للمتقين اماما(3) " فقال ابوعبدالله عليه السلام لقد سألوا الله عظيما ان يجعلهم للمتقين اماما فقيل له يابن رسول الله كيف نزلت؟ فقال انما نزلت " الذين يقولون ربنا هب لنا من ازواجنا وذرياتنا قرة اعين واجعل لنا من المتقين اماما "

Translation:
"And what about contradictions: “You are the best of the nations raised up for (the benefit of) men; you enjoin what is right and forbid the wrong and believe in Allah”. Abu Abdullah said to (a man) who read this: “The best of nations? Which killed amirulmomineen, and Hassan and Hussein bin Ali (a.s)? And it was said to him: “How it’s revealed o son of prophet?”. He replied: “You are the best of the imams raised up for (the benefit of) men”. Do you not see, how Allah praise them in other verse? “You enjoin what is right and forbid the wrong and believe in Allah”?
And the same situation, when in present of Abu Abdullah (someone) was reading: “And they who say: O our Lord! grant us in our wives and our offspring the joy of our eyes, and make us guides to those who guard (against evil)”. And Abu Abdullah said: “And they asked Allah Sublime, to gave them imams from God-fearing”. And it was said to him: “How it’s revealed o son of prophet?”. He replied: “And they who say: O our Lord! grant us in our wives and our offspring the joy of our eyes, and gave us imams from God-fearing”.


1/10-11
واما ما هو محرف منه فهو قوله " لكن الله يشهد بما انزل اليك في على انزله بعلمه والملائكة يشهدون(5) " وقوله " يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليك من ربك في على فان لم تفعل فما بلغت رسالته(6) " وقوله " ان الذين كفروا
وظلموا آل محمد حقهم لم يكن الله ليغفر لهم(1) " وقوله " وسيعلم الذين ظلموا آل محمد حقهم اي منقلب ينقلبون(2) " وقوله " ولو ترى الذين ظلموا آل محمد حقهم في غمرات الموت(3) "

Translation:
"And what about corruptions, that: “ (4/166) But Allah bears witness by what He has revealed to you about Ali, that He has revealed it with His knowledge, and the angels bear witness (also)” and “(5/67) O Messenger! deliver what bas been revealed to you from your Lord about Ali; and if you do it not, then you have not delivered His message” and “ (4/168) Surely (as for) those who disbelieve and act unjustly towards family of Mohammad, Allah will not forgive them nor guide them to a path”, and “(26/227) and they who act unjustly towards family of Mohammad, shall know to what final place of turning they shall turn back”, and “ (6/93) and if you had seen when the unjust towards family of Mohammad, shall be in the agonies of death”
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:08:56 PM
Fayz Kashani in tafseer "As Safi":

المستفاد من جميع هذه الأخبار وغيرها من الروايات من طريق أهل البيت عليهم السلام إن القرآن الذي بين أظهرنا ليس بتمامه كما انزل على محمد صلى الله عليه وآله وسلم بل منه ما هو خلاف ما أنز الله ومنه ما هو مغير ومحرف وإنه قد حذف عنه أشياء كثيرة منها اسم علي عليه السلام في كثير من المواضع ومنها غير ذلك وأنه ليس أيضا على الترتيب المرضي عند الله وعند رسوله صلى الله عليه وآله وسلم .
وبه قال علي بن إبراهيم

Translation:
'It is clear from all of these traditions and quotations from the Family of the Prophet (Sallallaahu Alayhi Wasallam) that the present Quran is not the complete Quran which was revealed to the Prophet (Sallallaahu Alayhi Wasallam). In fact, there are verses that contradict that which was revealed; verses that have been distorted and places where omissions have been made such as the names of Ali, the Family of Muhammad (Sallallaahu Alayhi Wasallam) and, on several occasions, there were the names of the hypocrites. Moreover, the present order of the Quran is not according to the preferred order of Allah and His Messenger. Ali ibn Ibrahim (a renowned commentator) also holds this opinion.' (Tafseer of Saafi: l:49)
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:09:20 PM
And again Kashani "Tafsir as-safi" vol 1, p 52:

"As for (the opinion of) OUR SCHOLARS (may Allah be pleased with them (!!!)) on this topic, then what is obvious from Thiqatul Islam Muhammad bin Ya’kub AL-KULAYNI that he believed in the MANIPULATION AND LOSS in the QURAAN because he recorded narrations of this meaning in his book Al-Kafi without criticizing it at all, besides he mentioned at the beginning of his book that he trusted in what he had narrated and also (this applies to) his teacher Ali bin Ibrahim Al-Qummy (may Allah be pleased with him (!!!)) since his tafsir is full of that (manipulation of the Quraan) and he has some extremism on this topic and also Sheikh Ahmad bin Abi Talib Al-TABRASSI (may Allah be pleased with him (!!!)) since he followed these two (on this matter) exactly in his Al-Ihtijaj”
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:10:10 PM
Kulayni. "Usool al-Kafy" vol. 2, Kitaab: Fadlul-Qur'an, narration #28:

"Ali b. al-Hakam from Hishaam b. Salim from Abu Abdullah [as] saying: Verily, the Qur'an which Gibril [as] came up with to Muhammad [saw] is 17,000 verses".

Majleese in "Mirat al uqool" said narration "muwathaq".
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:11:26 PM
Nimatullah Al-Jazaeri, in his book Al-Anwar Al-Numania p.360-362 said that after Ali (r.a) collected Quran, he brought it to Caliphs and said to them:

"This is the book of Allah as revealed. So Umar Ibn Al-Khattab said to him: We have no need of you nor your Quran. We have a Quran writted by Usman. So Ali said to them: "You will not see it after this day , and none will see until my son the Mehdi emerges." In that Quran are many additions and it is free from alteration.."
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:12:25 PM
Allah said:

[18:29] And say: The truth is from your Lord, so let him who please believe, and let him who please disbelieve; surely We have prepared for the iniquitous a fire, the curtains of which shall encompass them about; and if they cry for water, they shall be given water like molten brass which will scald their faces; evil the drink and ill the resting-place.

Fayz Kashani "As Safi" vol 3, p 241:

في الكافي عن الباقر عليه السلام نزل جبرئيل عليه السلام بهذه الآية هكذا وقل الحق من ربكم في ولاية علي عليه السلام فمن شاء فليؤمن ومن شاء فليكفر إنا اعتدنا للظالمين على آل محمد نارا

Translation:
"In Kafi narrated from Al Bagir (a.s): "Jibril (a.s)descend with this aya: "And say: The truth is from your Lord in vilayat of Ali , so let him who please believe, and let him who please disbelieve; surely We have prepared for the iniquitous to family of Muhammad a fire"

The same in "Bihar" 23/379:

قال : ونزل جبرئيل بهذا الآية هكذا : " وقل الحق من ربكم " في ولاية علي عليه السلام " فمن شاء فليؤمن ومن شاء فليكفر إنا أعتدنا للظالمين " آل محمد " نارا
And the narration in "Bihar" 24/226 from Abu Jafar. Just a little difference, in the end "for the iniquitous to rights of Muhammads famil a fire"
عن أبي جعفر عليه السلام قال : قوله تعالى : وقل الحق من ربكم في ولاية علي عليه السلام فمن شاء فيؤمن ومن شاء فيكفر إنا أعتدنا لظالمي آل محمد حقهم
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:13:13 PM
Allah said:

(Furgan 50) And indeed We have distributed it (rain or water) amongst them in order that they may remember the Grace of Allah, but most men refuse and accept nothing but disbelief.

Muhammad Bakir Majlisi narrated in his book "Bihar ul anwar" 36/105
عن أبي جعفر عليه السلام قال : نزل جبرئيل بهذه الآية هكذا : " فأبى أكثر الناس " بولاية علي " إلا كفورا

Translation:
"From Abu Jafar (a.s): "Jibril (a.s)descend with this aya: "but most men refuse "vilayat of Ali" and accept nothing but disbelief "

"Safi" vol 3, p 216, by Fayz Kashani:
في الكافي والعياشي عن الباقر عليه السلام نزل جبرئيل بهذه الآية هكذا فأبى أكثر الناس بولاية علي عليه السلام إلا كفورا

Translation:
"In "Kafi" and (tafsir) Ayashi from Al Bagir: "Jibril (a.s)descend with this aya: "but most men refuse vilayat of Ali (a.s) and accept nothing but disbelief"

And also see "Bihar" 23/379
"فأبى أكثر الناس " بولاية علي " إلا كفورا
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:14:02 PM
Allah said:
(2/23)"And if you are in doubt as to that which We have revealed to Our servant, then produce a chapter like it and call on your witnesses besides Allah if you are truthful. ".

The Rafidha say:
نزل جبرئيل بهذه الآية على محمد هكذا: وان كنتم في ريب مما نزلنا على عبدنا في على فأتوا بسورة من مثله

Translation:
"Jibril revealed to Muhammad with this aya in this way: "And if you are in doubt as to that which We have revealed to Our servant about Ali, then produce a chapter like it and call on your witnesses besides Allah if you are truthful".

Reference:
Muhammad Bakir Majlisi "Biharul anwar" 23/373
وقال : نزل جبرئيل عليه السلام بهذه الاية على محمد صلى الله عليه وآله هكذا : " وإن كنتم في ريب مما نزلنا على عبدنا " في علي عليه السلام " فأتوا بسورة من مثله "
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:15:17 PM
Allah said:

[33:71] He will put your deeds into a right state for you, and forgive you your faults; and whoever obeys Allah and His Messenger, he indeed achieves a mighty success.

The Rafidha say:
Muhammad.B.Majlisi "Biharul anwar" 23/301
عن أبي عبدالله عليه السلام أنه قال : " من يطع الله ورسوله " في ولاية علي والائمة من بعده " فقد فاز فوزا عظيما "

Translation:
"From Abu Abdullah (a.s): " whoever obeys Allah and His Messenger"in vilayat of Ali and imams after him", he indeed achieves a mighty success"

And the same in "Al Kafi" by Kulayni vol 1, p 414:
عن أبي عبدالله عليه السلام في قول الله عزوجل: " ومن يطع الله ورسوله (في ولاية علي [وولاية] الائمة من بعده) فقد فاز فوزا عظيما
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:15:49 PM
Allah said:

[43:39] And it profiteth you not this day, because ye did wrong, that ye will be sharers in the doom.

The Rafidha say:
Allama Majlisi "Biharul anwar" 35/368
( لن ينفعكم اليوم إذ ظلمتم ) آل محمد حقهم( أنكم في العذاب مشتركون )

Translation:
"(And it profiteth you not this day, because ye did wrong) to rights of Muhammad's family, (that ye will be sharers in the doom)".
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:16:16 PM
Bahranee in "Basair darajat" (vol 2, ch 17, printed in Tehran 1285 h) reported:

حدثنا علي بن محمد عن القاسم بن محمد بن سليمان بن داؤد عن يحيى بن أديم عن شريك عن جابر قال قال أبو جعفر: دعا رسول الله أصحابه بمنى فقال: يا أيها الناس إني تارك فيكم حرمات الله، كتاب الله وعترتي والكعبة، البيت الحرام، ثم قال أبو جعفر: أما كتاب الله فحرفوا، وأما الكعبة فهدموا، وأما العترة فاقتلوا، "

Translation:
"From Ali ibn Mohammad, Qaseem ibn Mohammad ibn Sulayman ibn Daud, Yahya ibn Adim, from Shareek, from Jabeer from Abu Jafar (a.s): "Prophet called his companion in Mina, and said: "I'm leaving for you the holy things: The book of Allah, members of my family, and holy Kaaba". Then Abu Jafar (a.s) said: "I see now: The book of Allah was tampered after the prophet, Kaaba was destroyed, and members of prophet's family were killed".
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:17:33 PM
One narration, with little difference was reported by:

1) Majlisi in "Bihar ul anwar" 89/42-43:

في رواية أبي ذر الغفاري رضي الله عنه أنه لما توفي رسول الله صلى الله عليه وآله جمع علي عليه السلام القرآن وجاء به إلى المهاجرين والانصار وعرضه عليهم كما قد أوصاه بذلك رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم .
فلما فتحه أبوبكر خرج في أول صفحة فتحها فضائح القوم ، فوثب عمر وقال : يا علي اردده فلا حاجة لنا فيه ، فأخذه علي عليه السلام وانصرف ثم أحضروا زيد بن ثابت وكان قاريا للقرآن ، فقال له عمر : إن عليا جاءنا بالقرآن ، وفيه فضائح المهاجرين والانصار : وقد رأينا أن نؤلف القرآن ونسقط منه ما كان فيه فضيحة وهتك للمهاجرين والانصار ، فأجابه زيد إلى ذلك ثم قال : فان أنا فرغت من القرآن على ما سألتم وأظهر علي القرآن الذي ألفه أليس قد
بطل ما قد عملتم ؟ قال عمر : فما الحيلة ؟ قال زيد أنتم أعلم بالحيلة ، فقال عمر : ما حيلة دون أن نقتله ونستريح منه ، فدبر في قتله على يد خالدبن الوليد ، فلم يقدر على ذلك وقد مضى شرح ذلك فلما استخلف عمر سأل عليا عليه السلام أن يدفع إليهم القرآن فيحرفوه فيما بينهم ، فقال : يا أبا الحسن إن جئت بالقرآن الذي كنت جئت به إلى أبي بكر حتى نجتمع عليه ، فقال علي عليه السلام : هيهات ليس إلى ذلك سبيل إنما جئت به إلى أبي بكر لتقوم الحجة عليكم ولا تقولوا يوم القيامة إنا كنا عن هذا غافلين أو تقولوا ما جئتنا به ، إن القرآن الذي عندي لا يمسه إلا المطهرون والاوصياء من ولدي ، فقال عمر : فهل وقت لا ظهاره معلوم ؟ قال علي عليه السلام : نعم إذا اقام القائم من ولدي يظهره ويحمل الناس عليه فتجري السنة عليه

2) Feyz Kashani "Safi" 1/43-44:

قال : وفي رواية أبي ذر الغفاري رضي الله عنه أنه لما توفي رسول الله صلى الله عليه وآله جمع علي عليه السلام القرآن وجاء به إلى المهاجرين والأنصار وعرضه عليهم لما قد أوصاه بذلك رسول الله صلى الله عليه وآله فلما فتحه أبو بكر خرج في أول صفحة فتحها فضائح القوم فوثب عمر فقال : يا علي أردده فلا حاجة لنا فيه فأخذه علي عليه السلام وانصرف ثم احضر زيد بن ثابت وكان قارئا للقرآن فقال له عمر إن عليا عليه السلام جاءنا بالقرآن وفيه فضائح المهاجرين والأنصار ، وقد أردنا أن تؤلف لنا القرآن وتسقط منه ما كان فيه فضيحة وهتك للمهاجرين والأنصار . فأجابه زيد إلى ذلك ثم قال : فإن أنا فرغت من القرآن على ما سألتم وأظهر علي القرآن الذي ألفه أليس قد بطل كل ما قد عملتم . ثم قال عمر : فما الحيلة ؟ قال زيد : أنتم أعلم بالحيلة . فقال عمر : ما الحيلة دون أن نقتله ونستريح منه . فدبر في قتله على يد خالد بن الوليد فلم يقدر على ذلك وقد مضى شرح ذلك (1) ، فلما استخلف عمر سأل عليا أن يدفع إليهم القرآن فيحرفوه فيما بينهم . فقال : يا أبا الحسن إن كنت جئت به إلى أبي بكر فأت به إلينا حتى نجتمع عليه . فقال علي عليه السلام : هيهات ليس إلى ذلك سبيل إنما جئت به إلى أبي بكر لتقوم الحجة عليكم ولا
تقولوا يوم القيامة إنا كنا عن هذا غافلين أو تقولوا ما جئتنا به إن القرآن الذي عندي لا يمسه إلا المطهرون والأوصياء من ولدي فقال عمر فهل وقت لإظهاره معلوم ؟ قال علي عليه السلام : نعم إذا قام القائم من ولدي يظهره ويحمل الناس عليه فتجري السنة به

Translation:

"As it was reported from Abu Zarr al Gifaree: “When prophet died, Ali gathered Quran, and came to muhajeers and ansaars. He showed them Quran, as it was entrusted by prophet. When Abu Bakr opened it, he seen on the first page the things which disgracing them. Then Umar jump up and said: “Ali, take it away from here, we don’t need it”. Ali (a.s) took it, and left. After that they called for Zayd ibn Thaabit. He was one from the Quran reciters. Umar said to him: “Ali brought us Quran, with bad deeds of muhajeers and ansaars written in. We decided to write down Quran ourselves. So we can delete from it, the places which defame muhajeers and ansaars”. After gathering Quran, Zyd brought it to them and said: “If I will do all that u say. And he will show me his Quran. Then your intentions will perish?”. Umar asked: “So, what should we do with him?”
Zayd said: “U are better in plot against someone, that me”. Umar said: “We have no other choice than to kill him”. He decided to kill Ali, along with Khaleed ibn Waleed.
But Khaleed couldn’t do that. When Umar became caliph, he asked Ali (a.s) to bring Quran. They wanted to tamper it. Umar said: “O Abu Hasan! Bring us Quran. Which u showed to Abu Bakr, and we will gather around its ruling”. Ali (a.s) said: “No need for that already! I brought it to Abu Bakr, so there would be evidence against u in the dooms say, and can’t say: “we didn’t know”. My Quran, is Quran, which couldn’t be touched except Most-Pure offspring from my children, and wasees”. Umar asked: “Is time of his appearance is known?”. He (a.s) said: “Yes, it’s time when one man from my offspring will appear, and will bring Quran, and will raise humankind with it”.
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:18:10 PM
Kamalutdin Meysam Bahranee in his "Sharhul nahjul balaga" 11/1, published in Tehran:

أنه جمع الناس على قراءة زيد بن ثابت خاصة وأحرق المصاحف، وأبطل ما لا شك أنه من القرآن المنزل

Translation:

"He (Uthmaan ibn Affan) called people to the recitation of Zayd ibn Thaabit, burned the rolls, and destroyed the real revealed Quran, without any doubt".
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:18:42 PM
Hurr al Amili in "Wasael-ush shia" 6/163:

7631 ] 2 ـ وعن عدّة من أصحابنا ، عن سهل بن زياد ، عن محمّد بن سليمان ، عن بعض أصحابه ، عن أبي الحسن ( عليه السلام ) قال : قلت له : جعلت فداك إنّا نسمع الآيات من القران ليس هي عندنا كما نسمعها ، ولا نحسن أن نقرأها كما بلغنا عنكم ، فهل نأثم ؟ فقال : لا ، اقرؤا كما تعلّمتم فسيجيئكم من يعلّمكم.

Translation:
(With chain) it was said to Abu Hasan (a.s): "May i be sacrifice for you! We hear verses from Quran, which aren't like with us, and we can't read like you do". He said: "No! Read it, as you were teached, (the man) will come, who will teach you".

The same narration in "Kafi" vol 2, chapter أن القرآن يرفع كما أنزل
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:19:17 PM
Aga Bozorg Tahranee said:
الظاهر من كلمات غيرهم من العلماء والمحدثين المتقدمين منهم والمتأخرين القول بالنقيصة كالكليني والبرقى، والعياشي والنعماني، وفرات بن ابراهيم، واحمد بن ابى طالب الطبرسي صاحب الاحتجاج والمجلسى، والسيد الجزائري، والحر العاملي، والعلامة الفتوني، والسيد البحراني
وقد تمسكوا في اثبات مذهبهم بالآيات والروايات التى لا يمكن الاغماض عنها

Translation:
"But from the words of other "mutakademin" and "mutakhereen" scholars, it seems like they say (that there is) admission (in Quran). As for example we can show: Kulayni, Bargi, Ayyashi, Noomanee, Furaat ibn Ibrahim, Ahmad ibn Abu Taleeb Tabarsi, Majleese, Saed Jazairi, Hurr Amili, Saed Bahranee. They tryed to proof their movement with such verse, and narrations, that it's impossible to close eyes on them".


Source: Commentary from Aga Bozorg Tahrani on "Tafseer al Qommi" p 412-413.
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:20:19 PM
Allah said:

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ

[Shakir 66:9, 9:73] "O Prophet! strive hard against the unbelievers and the hypocrites"

The Rafidha say:

Mulla Fayz Kashani in his book "Safee" 5/197:
عن الصادق عليه السلام إنه قرأ جاهد الكفار بالمنافقين

Majleese in "Bihar" 19/163:
روي عن أبي عبدالله عليه السلام أنه قرأ " جاهد الكفار بالمنافقين "

Translation:
"From As Sadik (a.s), he read it in this way: "O Prophet! strive hard against the unbelievers with (help of) hypocrites"

Mulla Fayz Kashani in "Safee" 2/359:
في قراءة أهل البيت جاهد الكفار بالمنافقين

Sheikh Toosi in "Tibyan" vol 10 p52: and vol 5, p 260:
قراءة اهل البيت (جاهد الكفار بالمنافقين)

Translation:
"In the reading of ahlel-bayt: "O Prophet! strive hard against the unbelievers with (help of) hypocrites".
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:20:37 PM
Kulayni "Kafi" vol 1, p 417:
26 - وبهذا الاسناد، عن محمد بن سنان، عن عمار بن مروان، عن منخل، عن جابر، قال: نزل جبرئيل عليه السلام بهذه الآية على محمد هكذا: " وإن كنتم في ريب مما نزلنا على عبدنا (في علي) فأتوا بسورة من مثله(3) ".

Translation:
"Jibril descend with this verse on Mohammad in this way: "And if you are in doubt as to that which We have revealed to Our servant (about Ali), then produce a chapter like it" (Quran 2:23)
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:22:52 PM
Kulayni "Kafi" vol 1, p 414:
8 - الحسين بن محمد، عن معلى بن محمد، عن علي بن أسباط، عن علي بن أبي حمزة، عن أبي بصير، عن أبي عبدالله عليه السلام في قول الله عزوجل: " ومن يطع الله ورسوله (في ولاية علي [وولاية] الائمة من بعده) فقد فاز فوزا عظيما(1) " هكذا نزلت

TRANSLATION:
Al-Husayn ibn Muhammad has narrated from Mu‘alla ibn Muhammad from Ali ibn Asbat from Ali ibn abu Hamzafrom abu Basir from abu ‘Abdallah (a.s.) about the words of Allah, the Most Majestic, the Most Gracious. "One who obeys God and His Messenger (in the wilaya of Ali and the Imams after him) will certainly achieve a great success.". (33:71) This how it was revealed."

P.416:
23 - الحسين بن محمد، عن معلى بن محمد، عن جعفر بن محمد بن عبيد الله(5)، عن محمد بن عيسى القمي، عن محمد بن سليمان، عن عبدالله بن سنان، عن أبي عبدالله عليه السلام في قوله: " ولقد عهدنا إلى آدم من قبل " كلمات في محمد وعلي وفاطمة والحسن والحسين والائمة عليهم السلام من ذريتهم " فنسي " هكذا والله نزلت على محمد صلى الله عليه وآله.

TRANSLATION:
Al-Husayn ibn Muhammad has narrated Mu‘alla ibn Muhammad from Ja‘far ibn Muhammad ibn ‘Ubaydallah from Muhammad ibn ‘Isa al-Qummifm Muhammad ibn sulayman from ‘Abdallah ibn Sinan from abu ‘Abdallah (a.s.) about the words of Aallah. "We had commanded Adam (certain matters) before."The commands consisted of certain words about Ali, Fatima,al-Hassan, al-Husayn and the Imams from their descendants" He forgot Our commandment" (20:115).This is how it was revealed, by Allah, to Muhammad .

P.417:
25 - علي بن إبراهيم، عن أحمد بن محمد البرقي، عن أبيه، عن محمد بن سنان عن عمار بن مروان، عن منخل، عن جابر عن ابي جعفر عليه السلام قال: نزل جبرئيل عليه السلام بهذه الآية على محمد صلى الله عليه وآله هكذا: " بئسما اشتروا به أنفسهم أن يكفروا بما أنزل الله (في علي) بغيا

TRANSLATION:
Ali ibn Ibrahim has narrated from Ahmad ibn Muhammad al-Barqi from his father Muhammad ibn Sinan from ‘Ammar ibn Marwan from Munakhkhal from Jabir from abu Ja‘far (a.s.) who has said the following. " Jibril brought this verse to Muhammad (s.a). "Evil is that for which they have sold their souls: They have refused to accept God's revelations "about Ali" in rebellion. . ." (2:90)"

Same Page:
27 - وبهذا الاسناد، عن محمد بن سنان، عن عمار بن مروان، عن منخل، عن أبي عبدالله عليه السلام قال: نزل جبرئيل عليه السلام على محمد صلى الله عليه وآله بهذه الآية هكذا: " يا أيها الذين أوتوا الكتاب آمنوا بما نزلنا (في علي) نورا مبينا(4) ".

TRANSLATION:
With the same chain of narrators it is narrated Muhammad ibn Sinan from ‘Ammar ibn Marwan from Munakhkhal from abu ‘Abdallah (a.s.) who has said the following. "Jibril brought the following verse to Prophet Muhammad . "People of the Book, have faith in the what We have revealed "about Ali’". ." (4:47)

P.420-421:
43 - وبهذا الاسناد، عن أبي عبدالله عليه السلام في قول الله تعالى: " إن الذين ارتدوا على أدبارهم من بعد ما تبين لهم الهدى(5) " فلان وفلان وفلان، ارتدوا عن الايمان في ترك ولاية أمير المؤمنين عليه السلام قلت: قوله تعالى: " ذلك بأنهم قالوا للذين كرهوا ما نزل الله سنطيعكم في بعض الامر(6) " قال: نزلت والله فيهما وفي أتباعهما وهو قول الله
عزوجل الذي نزل به جبرئيل عليه السلام على محمد صلى الله عليه وآله: " ذلك بأنهم قالوا للذين كرهوا ما نزل الله (في علي عليه السلام) سنطيعكم في بعض الامر " قال: دعوا بني امية إلى ميثاقهم ألا يصيروا الامر فينا بعد النبي صلى الله عليه وآله ولا يعطونا من الخمس شيئا وقالوا إن أعطيناهم إياه لم يحتاجوا إلى شئ، ولم يبالوا أن يكون الامر فيهم، فقالوا: سنطيعكم في بعض الامر الذي دعوتمونا إليه وهو الخمس ألا نعطيهم منه شيئا وقوله " كرهوا ما نزل الله " والذي نزل الله ما افترض على خلقه من ولاية أمير المؤمنين عليه السلام وكان معهم أبوعبيدة وكان كاتبهم، فأنزل الله " أم أبرموا أمرا فإنا مبرمون * أم يحسبون أنا لا نسمع سرهم ونجواهم - الآية

TRANSLATION:
Through the same chain of narrators it is narrated from abu ‘Abdallah (a.s.) about the words of Allah, the Most High. "Those who have reverted to disbelief after guidance has become manifest to them, . ." .(47:25) The Imam (a.s.) said, "They are so and so and so and so who reverted from the faith in rejecting Leadership with Divine Authority of Ali (a.s.)." I then asked about the words of Allah, the Most High. "This is because they have said to those who hate God's revelation, "We shall obey you in some matters." . . ." (47:26) The Imam (a.s.) said, ‘By Allah, it was revealed about the two of them and their followers and that is the words of Allah, the Most Majestic, the Most gracious, that Jibril brought to Muhammad , "This is because they have said to those who hate God's revelation, "about Ali (a.s.)"-We shall obey you in some matters. . ." (47:26) The Imam (a.s.) said, "They made an agreement with the Amawids not to allow the leadership come to us after The Holy Prophet (s.a) not to pay us the one fifth taxes saying, "We have given them already so their is no need to give them more. The transfer of leadership to them did not matter to them at all. They said, "We obey in certain matters that you want us to obey, such as the one fifth taxes. We will not pay it to them. His words that read, "who hate God's revelation," refers to Amir al-Mu’minin (a.s.) Leadership with Divine Authority over the creatures. With them was abu ‘Ubayda, their scribe. Allah has said, "If the unbelievers persist in their disbelief, We shall also persist in punishing them (43:79). Do they think that We do not hear their secrets and whispers? We certainly can hear them and Our Messengers record it all (43:80)."

P.424:
60 - أحمد بن مهران - رحمه الله - عن عبدالعظيم، عن بكار، عن جابر، عن أبي جعفر عليه السلام قال هكذا نزلت هذه الآية " ولو أنهم فعلوا ما يوعظون به (في علي) لكان خيرا لهم

TRANSLATION:
Ahmad Mihran has narrated –may Allah grant him blessings- from ‘Abd al-‘Azim from Bakkar from Jabir from abu Ja‘far (a.s.) who has said: "This verse of the Holy Quran was revealed as this, "If they had done what they had been advised to do "about Ali", it would have bee for their own good . . ." (4:66)
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:23:17 PM
Mulla Mohammad Tagi Kashani in "Hidayatool talibeen" p 368, Tehran 1282 h:

أن عثمان أمر زيد بن ثابت الذي كان من أصدقائه هو، وعدواً لعلي، أن يجمع القرآن ويحذف منه مناقب آل البيت وذم أعدائهم، والقرآن الموجود حالياً في أيدي الناس والمعروف بمصحف عثمان هو نفس القرآن الذي جمع بأمر عثمان

Translation:
"Uthmaan ordered to his friend and enemy of Ali, Zayd ibn Thaabeet to collect Quran, and to delete from it places with the merits of ahle-bayt, and defamation of their enemies. Now, the same Quran, which collected by order of Uthmaan at the hands of the people, and known like Uthmaans roll".
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:23:36 PM
Ali Asgar Burjardee in "Akaidu shia" p 27, printed in Iran, said:

والواجب أن نعتقد أن القرآن الأصلي لم يقع فيه تغيير وتبديل مع أنه وقع التحريف والحذف في القرآن الذي ألفه بعض المنافقين، والقرآن الأصلي الحقيقي موجود عند إمام العصر

Translation:
"It obligatory to believe that there is no distortion and omission in real Quran. Distortion and ommision took place in Quran, which was compilied by hypocrites. And real, veritable Quran is with imam of the century..."
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:23:57 PM
Mugaddas Ardabili in "Hadigat ash shia" p 118-119, in Farsi, printed in Iran, said:

إن عثمان قتل عبد الله بن مسعود بعد أن أجبره على ترك المصحف الذي كان عنده وأكرهه على قراءة ذلك المصحف الذي ألفه ورتبه زيد بن ثابت بأمره، وقال البعض أن عثمان أمر مروان بن الحكم، وزياد بن سمرة، الكاتبين له أن ينقلا من مصحف عبد الله ما يرضيهم ويحذفا منه ما ليس بمرضى عندهم ويغسلا الباقي

Translation:
“Uthmaan suggest to Abdullah ibn Masood to abandon his roll, and ordered him to read the roll which Zayd ibn Thaabit wrote and compiled by his order. (After that he) killed him. Some (people) said, that Uthmaan ordered to his two scribes, Marwan ibn Hakam and Ziyad ibn Samara to copy what suite to them, from roll of Abdullah (ibn Masood), to omit what doesn’t suite and destroy what remain after”.
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:24:22 PM
Haji Kareem Khan Kirmanee in "Irshad ul uloom" vol 3, p 121, in Farsi, printed in Teheran, said:

إن الإمام المهدي بعد ظهوره يتلو القرآن، فيقول – المسلمون هذا والله هو القرآن الحقيقي الذي أنزله الله على محمد، والذي حرف وبدل

Translation:
"Imam Mahdi after his emergence will read Quran, and will say: "Ya moslems, i swear by Allah, this is a real Quran, which was revealed to Mohammad, (which was) tampered and changed".
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 08, 2016, 11:25:10 PM
Allah said:
[Shakir 20:115] And certainly We gave a commandment to Adam before, but he forgot; and We did not find in him any determination.

Sharafuldeen Husayni in "Taweel ul ayaat" vol 1, p 319 reported:
17 - وروى أيضا: عن الحسين بن محمد، عن معلى بن محمد، عن جعفر بن محمد بن عبيدالله، عن محمد بن عيسى القمي، عن محمد بن سليمان، عن عبد الله بن سنان، عن أبي عبد الله عليه السلام في قوله عزوجل * (ولقد عهدنا إلى آدم من قبل - كلمات في محمد وعلي وفاطمة والحسن والحسين والائمة من ذريتهم - فنسي ولم نجد له عزما) * هكذا والله نزلت على محمد صلى الله عليه وآله

Translation:
(Chain) from Abdullah ibn Sinan, from Abu Abdullah, which said: "And certainly We gave a commandment to Adam before words about Mohammad, and Ali, and Fatima, and Hasan and Husayn and imams from their progeny he forgot; and We did not find in him any determination"--i swear by Allah, this is how it was revealed upon Mohammad (sallalahu alayhi wa salam)
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 09, 2016, 12:04:42 AM
Kulayni in "Kafi", kitab al Hujja, vol 1, p 424:
عن الحسين بن مياح عمن أخبره قال قرأ رجل عند أبي عبد الله عليه السلام: "وقل اعملوا فسيرى الله عملكم ورسوله والمؤمنون"، فقال: ليس هكذا إنما هي والمأمونون. "فنحن المأمونون.

Translation:
"A man read in presence of Abu Abdullah following verse: "[Shakir 9:105] And say: Work; so Allah will see your work and (so will) His Messenger and the believers". (Imam) said: "It's not like this (believers). Indeed it like this "entrusted". And we are entrusted".

Also see:
Majlesi "Bihar al anwar" 23/352
Fayz Kashani "Safi" 2/273

PS. Believers in arabic will sound like this "al-mumineen". Entrusted- "al-muminoon".
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 09, 2016, 12:05:13 AM
Allah said:
[Shakir 4:170] O people! surely the Messenger has come to you with the truth from your Lord, therefore believe, (it shall be) good for you and If you disbelieve, then surely whatever is in the heavens and the earth is Allah's; and Allah is Knowing, Wise.

Fayz Kashani reported other version of this verse, with reference to Kulayni and Ayashi:
الكافي والعياشي عن الباقر عليه السلام قد جاءكم الرسول بالحق من ربكم في ولاية علي فآمنوا خيراً لكم وان تكفروا بولاية علي

Translation:
"It was reported from Bagr (a.s) in Kafi and by Ayashi: "surely the Messenger has come to you with the truth from your Lord about wilayat of Ali therefore believe, (it shall be) good for you and If you disbelieve in wilayat of Ali".

See "Safi" vol 1, p 523
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 09, 2016, 12:05:33 AM
Allah said:

[ 4:66] And if We had prescribed for them: Lay down your lives or go forth from your homes, they would not have done it except a few of them; and if they had done what they were admonished, it would have certainly been better for them and best in strengthening (them);

Fayz Kashani reported in "Safi" 1/468:
وعن الباقر عليه السلام ما يوعظون به في علي عليه السلام قال هكذا نزلت

Translation:
"And from Bagir (a.s): "and if they had done what they were admonished about Ali", it was revealed like this".
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 09, 2016, 12:06:09 AM
Allah said in the Qur'an:

[16:24] And when it is said unto them: What hath your Lord revealed? they say: (Mere) fables of the men of old,

In Tafseer Foorat al-Koofi we read:
حدثنا محمد بن القاسم [ بن عبيد.أ، ب.قال: حدثنا الحسن بن جعفر قال: حدثنا أبوموسى المشرقاني قال: حدثنا عبدالله بن عبيد عن علي بن سعيد.ش ]: عن أبي حمزة الثمالي [ عن جعفر الصادق عليه السلام.أ، ر ] قال: قرأ جبرئيل [ عليه السلام.ب، ر ] على محمد صلى الله عليه وآله [ هذه الآية.أ، ش، ر ] هكذا: (وإذا قيل لهم ماذا أنزل ربكم) في علي (قالوا: أساطير الاولين).

Translation:
"From Mohammad ibn Qassem [ibn Ubayd. Said: "It was narrated to me by Hasan ibn Jafar, from Abu Moosa Mashrooganee, from Abdullah ibn Ubayd, from Ali ibn Saed] from Abu Hamtha ath-Thoomalee [from Jafar as-Sadeeg (a.s)] which said: "Jibrayeel recited to Mohammad [this verse] in this form: "And when it is said unto them: What hath your Lord revealed (about Ali)? they say: (Mere) fables of the men of old"
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 09, 2016, 12:15:57 AM
3 Hadith samples from Rafidhi books about verses which they claim the word ALI was erased by companions:

قولـه تعالى: يا أيها الرسول بلغ ما أنزل إليك من ربك في علي، فإن لم تفعل عذبتك عذاباً أليماً، فطرح العدوي -بزعمهم- اسم علي

المناقب: (2/41)، فصل الخطاب: (282)، والمقصود بالعدوي: عمر بن الخطاب رضي الله عنه، وانظر أيضاً: فصل الخطاب: (242، 280، 281)، كشف الغمة: (1/326)، البرهان: (1/34، 437، 491)، محجة العلماء: (130)، الصافي: (2/51)، البحار: (35/58)، القمي: (1/23).

Allah said: O Messenger, announce that which has been revealed to you from your Lord regarding Ali, and if you do not, then I Will Torture you severely - Then Umar removed the word Ali -

Source: Al manaqib 2/41, Faslul Khitab 282, 242, 280, 281, Kashf al ghummah 1/326, Al burhan 1/34, 437, 491, Mahajjat al ulema 130, Al Safi 2/51, Bihar al Anwar 35/58, Al Qummi 1/23.

Second sample:

وعن الباقر: نزل جبرئيل بهذه الآية على محمد صلى الله عليه وسلم هكذا: وإن كنتم في ريب مما نزلنا على عبدنا في علي فأتوا بسورة من مثله

الكافي1/417)، البرهان1/70)(3/70)، القمي: (1/35)، البحار: (23/373)(35/75)، فصل الخطاب: (254)، البيان: (230)، تأويل الآيات: (1/42).

Al-Baqir said: Gabriel came down to Muhammad PBUH with this verse: And if you are in doubt about what We have sent down upon Our Servant regarding ALI, then produce a surah the like thereof.

Source: Al kafi 1/417, Al burhan 1/70, 3/70, Al Qummi 1/35, bihar al Anwar 23/373, 35/75, Faslul Khitab 254, Al bayan 230, ta'aweel al Ayat 1/42.

Third Sample:

وعنه قال: نزلت هذه الآية على محمد صلى الله عليه وسلم هكذا والله: وإذا قيل لهم ماذا أنزل ربكم في علي قالوا أساطير الأولين

البرهان: (1/130) (2/363)، فصل الخطاب: (256، 301)، العياشي: (2/279)، القمي: = = (1/385)، البحار: (35/58) (36/104، 141)، تفسير فرات: (1/234).

Al-Baqir said: By Allah this verse was revealed on Muhammad PBUH as such: And when it is said to them, "What has your Lord sent down about ALI ?" They say, "Legends of the former peoples".

Source: Al burhan 1/130, 2/363, Faslul Khitab 301, 256, Al Ayyashi 2/279, Al Qummi: = = 1/385, Bihar al Anwar 35/58, 36/104,141, Tafseer Furat 1/234.
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 09, 2016, 12:17:45 AM
Fatwa By Ayatollah Sayyed Ali al-Husseini al-Milani:

هل صحيح هو قول الشيخ المفيد وأبو الحسن العاملي والسيد نعمة الله الجزائري والمجلسي وغيرهم ـ مع ما لهم من الفضل والدرجة العلمية الرفيعة ـ بتحريف القرآن؟
القسم : مسألة تحريف القرآن
بسمه تعالى:
نحن لا ننكر وجود عددٍ قليل جداً من المحدّثين عندنا يقولون بنقصان القرآن الكريم، وكونه قولاً مردوداً لا يقدح بالدرجة العلمية للقائلين به، ولا يجوّز لنا الطعن فيهم.

Question: Is it true this saying of Sheikh Al Mufid and Abu Al Hassan Al Amili and Sayyed Ni'imaullah al Jaza'eri and Al Majlisi and Others - With all due respect to their Virtues and high status in Fiqh and knowledge - About The Corruption of the Quran?

Answer By Al Milani:
Bism Allah,
We Do not deny the fact that there is a very small number of our Muhadiths(Scholars of Hadith) who say that the holy Quran has been the victim of Deletion(Corruption), And Although this saying is rejected, Still it does not Scratch the reputation of those scholars of knowledge and it is forbidden for us to criticize/attack them.

(http://i449.photobucket.com/albums/qq218/hanysal/MilaniQurani.jpg)


Shia Grand Scholar Saying the Quran is corrupt on national TV:

Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 09, 2016, 12:18:20 AM
Regarding the huge number of Narrations of tahreef in the twelver books, Ayatullah al Khoe'i says:

يقول: إلا أن كثرة الروايات تورث القطع بصدور بعضها عن المعصومين ولا أقل من الاطمئنان بذلك، وفيها: ما روي بطريق معتبر

البيان في تفسير القرآن: (226)، وانظر أيضاً إقراره بالتحريف صراحة في: (198، 199، 247، 257) من الكتاب نفسه

"Most of These narrations prove that definitely some of them did come from the infallibles and some of them are narrated from very reliable chains".

Source: Al Bayan fee Tafseer al Quran 226, He says similar statements in 198,199,247,157 of the same book.

So he's saying that definitely some of them came from the Imams with reliable chains of transmission.
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 09, 2016, 12:18:46 AM
In Khoe'i's book on page 198,

" النقص أو الزيادة في الحروف أو في الحركات ، مع حفظ القرآن وعدم ضياعه ، وإن لم يكن متميزا في الخارج عن غيره " . والتحريف بهذا المعنى واقع في القرآن قطعا ، فقد أثبتنا لك فيما تقدم عدم تواتر القراءات ، ومعنى هذا أن القرآن المنزل إنما هو مطابق لاحدى القراءات ، وأما غيرها فهو إما زيادة في القرآن وإما نقيصة فيه .

"Secondly: Addition or Deletion in Letters or Cases(7arakat / Tashkeel) with the preservation of the Quran... "And Tahreef in this sense has definitely happened in the Quran, because we proved previously that the Readings (10 famous readings) are Not Mutawatir at all, this means that the revealed Quran is identical to one of the readings while the others are either an Addition or Deletion from it".
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 09, 2016, 12:19:43 AM
This is al Majlisi one of the biggest scholars who wrote a Huge encyclopedia of Shiite Hadiths called bihar al Anwar, Let's see if he slams the Narrations of tahreef against the wall or not.

: إن عثمان حذف من هذا القرآن ثلاثة أشياء: مناقب أمير المؤمنين علي، وأهل بيته، وذم قريش والخلفاء الثلاثة، مثل آية: يا ليتني لم أتخذ أبا بكر خليلاً

He says in his book: Uthman had erased three things from this Quran: Virtues of Ameer Ali, and his household, And the criticism against Quraysh and the first three Caliphs, such as the Verse: I Wish I never Took AbU bakr as Khalil(Lover/close friend).

Source: Tathkirat Al A'immah Page 9.
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 09, 2016, 12:21:11 AM
Al Faydh al Kashani one of the Biggest Shiite Scholars, from his students are al Majlisi and al Qadi al Qummi and Grand scholar Ni'imatullah al Jaza'eri, He says in his Book After stating Many Rafidhi narrations about the corruption of the Quran:

ويقول الكاشاني في تفسيره وبعد أن أورد الكثير من الروايات الدالة على التحريف: المستفاد من جميع هذه الأخبار وغيرها من الروايات من طريق أهل البيت أن القرآن الذي بين أظهرنا ليس بتمامه كما أنزل على محمد صلى الله عليه وسلم، بل منه ما هو خلاف ما أنزل، ومنه ما هو مغير محرف، وأنه قد حذف منه أشياء كثيرة، منها: اسم علي في كثير من المواضع، ومنها غير ذلك، وأنه ليس أيضاً على الترتيب المرضي عند الله وعند رسوله صلى الله عليه وسلم

"What we learn from all these narrations and other narrations from ahlulbayt, That the Quran that we have amongst us today is not complete as it was revealed on muhammad PBUH, but there are parts which Contradict What came in revelation and others are corrupt and changed, and that many things were erased from it, namely : The Name of Ali in many locations amongst other things, And that it is not in the correct order that it was revealed in and the order which Allah pleases".

Source: Tafseer al Safi, sixth intro 1/49.


Here are some of the Shia Scholars Who Praise him extremely and what they say:


قال معاصره السيد علي خان المدني في كتاب سلافة العصر: (المولى العلامة محمد بن الشاه مرتضى الشهير بملا محسن القاشاني، له كتب ومصنفات جليلة في الفقه والحديث والكلام والحكمة، وهو من أهل العصر الموجودين الآن).[17]
في كتاب روضات الجنات للمرحوم الخونساري: (أمره في الفضل والفهم والنباهة الفروع والأصول والإحاطة بمراتب المعقول والمنقول وكثرة التآليف والتصنيف مع جودة التعبير والترصيف أشهر من أ ن يخفى في هذه الطائفة على أحد إلى منتهى الأبد).[18]
في كتاب مستدرك الوسائل، قال المحدث النوري: (من مشايخ العلامة المجلسي العالم الفاضل المتبحّر المتحدّث العارم الحكيم المولى محسن ابن الشاه محمود المشتهر بالفيض الكاشاني).[19]
قال فيه الحرّ العامليّ: (محمد بن المرتضى المدعو بمحسن الكاشاني، كان فاضلاً عالماً ماهراً حكيماً متكلّماً محدّثاً فقيهاً محقّقاً شاعراً أديباً، حسَنَ التصنيف من المعاصرين، له كتب كثيرة... من مؤلفاته كتاب الوافي. جمع الكتب الأربعة مع شرح أحاديثها المشكلة، حسن إلا أن فيه ميلاً إلى بعض طريقة الصوفية... قد ذكره السيد علي بن ميرزا أحمد في السلافة وأثنى عليه ثناءً بليغاً.).[20]
{{يقول الدكتور عباس الترجمان في مقدمة كتاب تفسير الصافي للفيض الكاشاني: إن ما ذكره الشيخ الحر العاملي ـ رضوان الله عليه ـ في وصف كتبه من : « أن فيها ميلا إلى بعض الطريقة الصوفية » قد يكون ناتجا مما رآه من أسلوبه في الشرح الذي نحا فيه منحى العرفاء والفلاسفة ـ كما قلنا وأنه استعمل الكلمات المصطلحة لديهم، متأثرا بأستاذه صدر المتألهين المعروف بملا صدرا الشيرازي الذي ثنيت له الوسادة في الفلسفة والعرفان، فتراءى للشيخ العاملي أن فيها ميلا إلى بعض الطريقة الصوفية. ولو أردنا أن نحتسب الجملة هذه باحتساب ما تعبر كل كلمة منها عن المعنى الذي تحمله، يتضح لنا ما أراد الشيخ العاملي. ففي كلمة «ميل» منعى أقل بكثير من معنى الا تجاه، فلو كان صوفيا ـ كما يدعيه الصوفيون ـ لقال معاصره العامليّ. إن فيها اتجاه إلى...، وكلمة « بعض » تشير إلى الجزئية التي تتجلى في المصطلحات العرفانية التي طغت على كتاباته. ولو لا ذلك لقال ـ ـ إلى الطريقة الصوفية، ولما قيدها بكلمة « بعض ». لهذا نرى أن أصحابنا ـ قدست أسرارهم ـ لم يجدوا فيه مغمزا، وأثنوا عليه غاية الثناء، وأطروه بأحسن إطراء.}}[21]
ذكره السيّد محمّد شفيع الحسينيّ في الروضة البهيّة قائلاً: (إنّه صرف عمره الشريف في ترويج الآثار المرويّة، والعلوم الإلهيّة، وكلماتُه في كلّ باب في غاية التهذيب والمتانة، وله مصنّفات كثيرة).
قال السيد نعمة الله الجزائري في زهر الربيع: (كان أستاذنا المحقق المولى محمد محسن الكاشاني صاحب الوافي وغيره مما يقارب مائتي كتاب ورسالة).[22]
قال الشيخ يوسف البحراني في لؤلؤة البحرين: (المحدث الكاشاني كان فاضلاً، محدثاً، أخبارياً، سليماً).
قال المحدث الشيخ عباس القمي في الكنى والألقاب: (الفيض: لقب العالم الفاضل الكامل العارف المتحدث المحقق المدقّق المتأله محمد بن المرتضى المدعو بالمولى محسن الكاشاني صاحب التصانيف الكثيرة الشهيرة كالوافي والصافي والشافي والمفاتيح والنخبة والحقائق وعلم اليقين وعين اليقين وخلاصة الأذكار وبشارة الشيعة ومحجة البيضاء إحياء الإحياء، إلى غير ذلك مما يقارب من مائة تصنيف).[23]
قال العلامة الأميني في موسوعة الغدير في ترجمة علم الهدى ابن المؤلف: (هو ابن المحقق الفيض علم الفقيه، وراية الحديث، ومنار الفلسفة، ومعدن العرفان، وطود الأخلاق، وعباب العلوم والمعارف، هو ابن ذلك الفذِّ الذي قلّ ما أنتج الدهر بمثيله، وعقمت الأيام عن أن تأتي بمشبهه).[24]
قال الأستاذ البحاثة المعاصر مرتضى المدرسي الجهاردهي في كتابه طبقات المفسرين: (كان الفيض من كبار علماء الإمامية الذين كانت لهم عناية بالغة بالقرآن والحديث، له مسلك خاص في النفسير جمع بين الطريقة والشريعة، ألف في الحقائق القرآنية التي أسست على أصول الفطرة، والحكمة العالية التي تنطبق على نواميس الطبيعة، والعرفان الصحيح الذي يلائم الفطرة والعقل، تفسيريه الصافي والأصفى.
ونقل في كتاب "المحجة البيضاء" الذي ألّفه في تهذيب إحياء العلوم أخباراً كثيرة عن أئمة أهل البيت عليهم السلام في علم الأخلاق وعلم النفس وأدبها بوجه رائق، والحقُّ أنه تفسير للقرآن وشرح لأحاديث الإمامية، وهو يبحث في هذا الكتاب بحثاً تحليلياً عن عقائد الغزالي وآرائه ثم شرع في نقدها وتهذيبها معتمداً في كلّ ذلك على الكتاب والسنّة.
استشهد في آرائه في جميع تآليفه بالقرآن والحديث الصادر عن أهل بيت الوحي. وإذا قسنا بينه وبين أبي حامد في فهم آيات الكتاب الحكيم والأخبار الصادرة عن منبع الوحي نرى تقدُّمه الباهر على الغزالي مع ما كان له من الشهرة العالمية واشتهار الفيض في جامعة الشيعة فحسب. ولو أن الدعايات المبثوثة حول الغزالي في العالم بثّت حول الفيض لظهر عبقريّته وعلم المحقّقون من أعلام الغرب مبلغ عظمته العلميّة وتوجّهوا نحو آرائه القيّمة وعقائدة الحقّة في علم التفسير والحديث من ناحية الأخلاق وعلم النفس وأدبها.)[25]
قال الدكتور عباس الترجمان في مقدمة كتاب تفسير الصافي للفيض الكاشاني: (علامة دهره، ووحيد عصره، الفقيه الفيلسوف، والمتبحر العارف، محمد المحسن بن مرتضى بن محمود المعروف بالفيض الكاشاني).[21


Now The Second Quote:

The Grand Rafidhi Scholar Ni'imatullah al Jaza'eri in his Famous Book "Al Anwar al nu'umaniyah" says:

ولا تعجب من كثرة الأخبار الموضوعة، فإنهم بعد النبي صلى الله عليه وسلم قد غيروا وبدَّلوا في الدين ما هو أعظم من هذا؛ كتغييرهم القرآن وتحريف كلماته، وحذف ما فيه من مدائح آل الرسول والأئمة الطاهرين وفضائح المنافقين وإظهار مساويهم، كما سيأتي في نور القرآن

"And Do not be surprised that there are plenty of fabricated stories, for after the death of the Prophet PBUH they have changed and corrupted what is even greater, Like how they corrupted the Quran and Changed its words, and erased all the virtues of Ahlulbayt from it as well as The Scandals of the hypocrites(companions) and their evil deeds, as we will see in noor al Quran"

Source: Al Anwar al nu'umaniyah 1/97.

By the way, Tabtaba'ei Had deleted this Chapter "Noor al Quran" from the Book of this classical scholar so that no one may read it so we have No idea what he wrote there, Simply because Tabtaba'ei cannot refute The 2000+ narration (According to Shiite Scholar Noori al tabrasi) which Al jaza'eri placed in that book.
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 09, 2016, 12:22:06 AM
This is Sheikh Al Amili as he defends his Position that the Quran is indeed corrupted by the companions:

قال ابو الحسن العاملي مؤكداً لهذه التهمة وراداً من انكرها :
وأما كلامهم في مطلق التغيير والنقصان فبطلانه بعد أن نبهنا عليه أوضح من أن يحتاج إلى بيان وليت شعري كيف يجوز لمثل الشيخ أن يدعي إن عدم النقصان ظاهر الروايات مع أنا لم نظفر على خبر واحد يدل عليه .
نعم دلالتها على كون التغيير الذي وقع غير مخل بالمقصود كثيراً كحذف اسم علي، وآل محمد صلى الله عليه وسلم وحذف أسماء المنافقين ، وحذف بعض الآيات وكتمانه ونحو ذلك .[ مرآة الأنوار ومشكاة الأسرار / أبو الحسن العاملي ص 50 ]


The Famous Shia scholar Abu al Hassan al AMILI says:

"As for what they said regarding the corruption and deletion, What they say is incorrect and this needs no clarification as we already pointed to it, And How Dare the likes of that Sheikh claim That There is No Deletion in it? and that this is what is apparent from the narrations? While we never came across any narration which points to this.
Yes I agree that they(narrations) state that the corruption which occurred in it does not change the general meaning much like erasing Ali's name, and that of Alu Muhammad PBUH and erasing the names of the hypocrites and concealing a few of the verses and things of this sort."

Source: Mir'aat al anwar wa Mishkat al Asrar / Abu al Hassan al Amili page 50.
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 09, 2016, 12:24:36 AM
Did sheikh mufeed believed in tahreef of the Holy Qur'an?

Answer:

This narration is present in the book of shiekh mufeed:

(Imam al-Baqir) said: When the Qai’m from the family of Muhammad, may Allah bless him and his family, arises, he will set up encampments and he will teach the people the Quran as it was revealed by Allah, the Mighty and the High. The greatest difficulty will be for those who have learnt it as it is today, because it differs from its original composition.

Source:
Book Title: Kitab al-Irshad (The Book of Guidance)
Author: ash-Shaykh al-Mufid
Publisher: Balagha Books in conjunction with The Muhammadi Trust [1981]
Translated by: I.K.A. Howard
Page: 553

Now the shias respond that this narration can be understood in the way that Imam will come with the TRUE tafseer. You can't really use that as a proof for the Qur'aan being different.

Our response to them: what has commentary(tafseer) to do with composition?

Shi'a Response: The reason tafseer has to do with the composition is because the Qur'aan has the verses in order and intact, but the full tafseer is not currently in our possession. That is why scholars attempt to do their own tafseer base it off of a few hadeeth here and there. But the Qur'aan that was compiled by the orders of the Prophet (SAWAS) telling Imaam `Alee (as). It consisted of the tafseer, and that isn't with us but with our Imaam Al-Mahdee (as). That is very important, but the Qur'aan we have in our possessions is the very same one revealed to the Prophet(SAWAS), no additions or subtractions.

Our Reply: so does that mean that no one knows the correct tafseer of quran according to shias, incuding their ownselves. ?

Shi'a Response: No, that is wrong. You are jumping the gun a little bit too fast. No one knows the TRUE COMPLETE tafseer of the Qur'aan. We have a lot of aHaadeeth that are SaHeeH that are traced back to the Imaams that show the tafseer of different verses, the asbab al-nuzul, but like I said the COMPLETE tafseer and everything, no one knows.

Not even the Sunni mufassireen say that their TAFSEER is 100% the TRUE tafseer of the Qur'aan, if so, then how come we still have sunnee scholars making tafseer?

Our Powerful Response: We would have agreed with your interpretation of the narration brother but the narration says that "The greatest difficulty will be for those who have learnt it as it is today, because it differs from its original composition." .

So it doesnt talks about complete or incomplete issue, but about being different from the original tafseer.

Shi'a Response: Well, that hadeeth isn't even SaHeeH.

Our Response: LOL!
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 09, 2016, 12:26:32 AM
Some counter arguments on the belief of Sheikh Mufeed.

Argument 1: how was syuti and tabarani guiding the sunnis by mentioning those hadiths in their books?

Answer: Did they named their books as books of guidance by the way i even mentioned this which is an answer to your argument This book of mufeed is not a hadeeth collection where scholars collect all sorts of narrations. It was a book from which the belief of shiekh mufeed resembled.

Argument 2:
in awail al-maqalat Sheikh al-Mufeed said :

وعندي أن هذا القول أشبه من مقال من ادعى نقصان كلم من نفس القرآن على الحقيقة دون التأويل. وإليه أميل والله أساله توفيقه للصواب

Translation:
and to me this is more plausible than the saying that the omission was in text of the quran rather than it's taweel and this is what i am inclined towards ....

So he believes in tahreef of taweel rather than the text.

Answer: From this quote of awail maqalat you can say that sheikh mufeed didnt believe in omission of quran but this doesn't answers his believe that the verses of quran is not in proper order (its composition) which is evident from the hadees shiekh mufeed brought in al irshad and which is the source of our claim.

A MINOR CHALLENGE: Quote me "anything" from al-Irshad which Sheikh Mufeed didnt believe in and i will take back my claim!
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 09, 2016, 12:32:12 AM
This thread has now become a GRAVEYARD for the Rafidha, and also at the same time, it is the thread that people who want the truth from the Rafidha/Shi'a want!

My dear fellow Rafidha(s), please read this ayah (verse) in the Qur'an:

"Indeed, it is We who sent down the Qur'an and indeed, We will be its guardian."

Take an honorable stand against those who claim that the Qur'an has been corrupted my dear fellow Rafidha(s)!
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: MuslimK on April 09, 2016, 12:55:34 AM
Thread is made sticky.

Jazak'Allah khayr.
Title: Re: The Rafidha and the Holy Qur'an - Find the Truth My Dear Rafidha Friends Here!
Post by: Abu Jasim Al-Salafi on April 09, 2016, 01:51:54 AM
Thread is made sticky.

Jazak'Allah khayr.

Wa Iyak my dear brother.